ВИННИЙ ТУРИЗМ В ІНДІЇ

М.Г.Руднєва

Національний університет харчових технологій

Виноградарство та виноробство не є традиційними для Індії, що пов’язано з низкою природних, історичних, соціально-культурних та релігійних факторів.

Споживання вина почало набувати популярності в період Британської Індії. Зі здобуттям країною незалежності, в 1947 році, була прийнята нова Конституція, стаття 47 якої, повністю забороняла вживання алкоголю.

Проте, виноградники не були знищені. Вино також продовжувало випускатися, але у дуже незначних кількостях [2].

На сьогодні, виробництво та продаж алкоголю, залишається під забороною у багатьох індійських штатах. Проте, загалом в країні, кількість виноробної продукції зростає з кожним роком.

Провідними штатами розвитку виноробства та винного туризму є Махараштра, Карнатака, Телангана, Андхра-Прадеш та Тамілнад, що займають південь півострова Індостан.

 

Рис.1. Регіони розвитку виноробства і винного туризму Індії

Лідером, безумовно, залишається штат Махараштра, де розміщується так званий Нашикський пояс. Місто Нашик – «винна столиця Індії». Багато експертів порівнюють виноробний район навколо Нашика з каліфорнійською долиною Напа. Це пов’язано, перш за все, з природними особливостями територій [1].

У штаті Карнатака місцем концентрації виноградників та невеликих виноробних підприємств є пагорби Нандів.

Винний туризм в Індії набуває все більшої популярності. Власники винокурень інвестують чимало коштів у цей напрямок розвитку.

Найбільш відвідуваними об’єктами винного туризму, станом на 2014 рік є «Гровер Ванядс», «Сула Вайнядс», «Голконда» и «Шато Индаж», що спеціалізується на ігристих винах [4].

Винний туризм Індії суттєво відрізняється від європейського та американського. Якщо, в традиційному розумінні, метою винного туризму є дегустація продукції на місці виробництва, то для багатьох громадян Індії винний тур носить виключно пізнавальний, оглядовий характер. Це пов’язано, перш за все, з релігійними віруваннями населення [3].

Крім того, європейські виноробні господарства та «винні готелі», провідних центрів винного туризму, отримують значні прибутки від споживання вин у кафе та ресторанах.

В умовах сучасної Індії, враховуючи особливості місцевих кухонь та розвитку громадського харчування, продажі у секторі Ho-Re-Ca залишаються рекордно низькими [4].

Отже, винний туризм є новим напрямком для Індії. Проте, завдяки великій кількості місцевого населення та значної популярності країни серед міжнародних туристів - має істотні перспективи.

 

Література

1. Black grape holidays. Nashik Wine Tour [On-line resource]. – Access regime:  http://www.blackgrapeholidays.com/nashik

2. Indian Wine [On-line resource]. – Access regime: http://www.wine-searcher.com/regions-india

3. The wine society of India – discover the word of wine [On-line resource]. – Access regime: http://wsi.indiatimes.com/

4. Wine tour India [On-line resource]. – Access regime: http://www.winetourindia.com/

Фотоальбом...