Світовий досвід організації одноденних міжнародних винних турів, з використанням авіатранспорту

М.Г. Руднєва

Національний університет харчових технологій

З розвитком та популяризацією авіаційного транспорту в туризмі, а також зростанням інтересу до винних подорожей, у світі сформувався цікавий тип туристичного пакету – одноденні винні авіатури. На сьогодні, вони досить популярні у США, зокрема в долині Напа (Каліфорнія) та регіоні Валла-Валла (штат Вашингтон) [3].

Подібні подорожі, з 2009 року пропонують туристам також Іспанія, Грузія та Молдова.

Зазвичай, подібний тур включає: ранковий виліт – прибуття до аеропорту призначення – трансфер до місця проведення екскурсії та/або дегустації – власне екскурсійна програма – обід/вечеря – трансфер до аеропорту – переліт у зворотному напрямку [2].

За класифікацією прийнятій на Римській конференції ООН, таких мандрівників слід віднести до категорії «екскурсанти», оскільки вони перебувають в іншій країні менше 24 годин.

Ринок таких послуг досить обмежений. Експерти вважають, що для досягнення максимального задоволення споживача, переліт має тривати не більше 2 годин, а трансфер – не більше однієї години [2,3]. Тому, цілком логічно, що цільовою аудиторією для таких подорожей буде населення переважно країн-сусідів.

Прикладом такого туру є спільний проект авіакомпанії «Aіr Moldova» та адміністрації комбінату «Крікова» і заводу «Кожушна», що діє з 2009 року. Спеціальний тариф «Винний тур» має наступні особливості. Турист купує авіаквиток Москва (Домодєдово) – Кишинів, з раковим вильотом з російської столиці (10:15 за місцевим часом) та вечірнім (21:50) – у зворотному напрямку. Переліт триває дві години, проте різниця в часі, дозволяє «економити» ще одну годину. Після прибуття в Кишинів туристи отримують спеціальні купони на трансфер та вхідні квитки. Програма безпосередньо винного туру включає екскурсію цехами та підвалами підприємства, дегустацію, святковий обід зі страв національної кухні, сувеніри, в тому числі продукцію виноробства [1].

Такий туристичні пакети, хоча і є відносно дорогими (в середньому –200 євро для країн Європи та 200-400 доларів для американських мандрівників), проте користуються попитом серед ділових людей, які не мають багато вільного часу.

Можливо, в майбутньому, Україна також запозичить досвід використанні авіації для одноденних винних турів, як внутрішніх, так і міжнародних.

Список використаних джерел

1. Офіційний сайт авіакомпанії «Aіr Moldova» [On-line resource]. – Access regime:  http://www.airmoldova.md/home-ro/

2. VinMoldova [On-line resource]. – Access regime: http://www.vinmoldova.md/index.php?mod=content&id=3084

3.  Walla Walla Valley Wine Alliance [On-line resource]. – Access regime: http://www.wallawallawine.com/

Фотоальбом...