ШЛЯХИ РОЗВИТКУ ВИННОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ

Р.В. Матюшенко

Національний університет харчових технологій

В минулому році 2014, в липні місяці у місті Києві відбувся круглий стіл на тему: «ARTWINE 2012 – новий імпульс розвитку виноробства і винного туризму України». Після цього, 23 – 25 вересня, відбувся перший в Україні фестиваль винного мистецтва ARTWINEFEST.

Про відродження культури вина, культуру його вживання, на кануні про цей захід сповіщало інформаційне  агентствоRegioNews – на круглому  столі «ARTWINE 2014 - новий імпульс розвитку виноробства і винного  туризму України».

Під час роботи круглого столу експерти обговорювали шляхи розвитку винного туризму України, а також проведення заходів і складання програм, направлених на підняття іміджу вітчизняного виноробства, які допоможуть консолідувати виноробів.

«Красиве і корисне», - а саме так Перший замісник генерального директора корпорації «Укрвинпром» охарактеризував місію сучасного вітчизняного виноробства. Тому що країна, половина території якої придатна для вирощування кращих сортів винограду, яка має всесвітньо відомі підприємства і наукові центри, повинна мати і високу культуру вживання вина. До того ж, виноробство може і повинно стати міцним джерелом наповнення державного бюджету і однією з туристичних родзинок України. Основним завданням в цьому є розробка політики, яка спонукає розвиток галузі, захисту інтересів виноробів і підвищенню загальної культури населенняу відношенні його до натурального вина, що повністю відповідає духу і принципам ARTWINEFEST. З цією метою було проведено ряд профільних зборів  і  держава може сміло очікувати ряд пропозицій від вітчизняних виноробів.

Відповідно з тим, ні для кого не є секретом, що проблема алкоголізму має свої коріння, в тому числі, і у відсутності відповідної культури вживання самих алкогольних напоїв. До початку антиалкогольної кампанії, українці віддавали перевагу благородним напоям, таким як коньяк та сухе вино. А після перейшли на «тяжку артилерію», таку як дешеву і не завжди якісну горілку. В останні роки до горілки додалось і міцне пиво – причина алкоголізму підлітків.

В протилежність цьому висока культура вживання вина передбачає високі смакові якості і «душу» напою, а не кількість випитого і градусами. Вважається, що 70 тис. га виноградників України – це дуже мало. Для зрівняння: в Іспанії – більше мільйону га. Це не тільки дозволяє підтримувати культуру виробництва і вживання вина на відповідному рівні, але і забезпечувати відповідні надходження від експорту і винного туризму.

Поєднати приємне з корисним – що може бути кращим. Вітчизняні туроператори почалиосвоювати новий для нашої держави вид діяльності – винний туризм тому, що в Україні є що запропонувати закордонному туристу. Європейці серйозно зацікавлені винною продукцією нашої країни. Вони мають відповідні стереотипи проведення винного туризму. Винні  тури  з відвідуванням декількох виноробних підприємств в країнах Європи продовжуються 1 – 2 дні. В Європі в кожній виноробній країні існує десятки тисяч невеликих господарств, які розташовані компактно  і  можуть пропонувати такі послуги. В Україні враховуючи її велику територію, такі тури мають проходити протягом 7 – 8 днів. Українські туроператори ведуть переговори з представниками європейських профільних підприємств по питанням організації винного туризму.

Вино – насамперед, це напій, виготовлений на основі винограду, який росте у відповідній місцевості. Тому наші вітчизняні вина мають оригінальні смаки і аромати, які не можуть бути повторені ніде. Набуття популярності відомих Українських вин буде залежати від кількості проведення відповідних фестивалів і чим їх більше тим відомішою і цікавішою буде Україна всьому винному ринку.

Крім цього планується запропонувати премію винного мистецтва ARTWINEAWARDS, як достойну винагороду за вклад у формування культури вина, розвитку виноградарства і виноробства України. Також однією із значимих соціальних і пріоритетних задач проекту ARTWINE є оздоровлення нації через формування культури вживання вина.

Відбулася презентація нового екскурсійного маршруту «Колиска виноробства -Таврія». Туристична галузь вважає необхідним розвивати такий напрямок, як енотуризм, постільки цей регіон протягом сотні років славиться своїми виноградниками і винами. В програму включені відвідування заводу марочних вин і коньяків,  а також пішохідна екскурсія.

Література:

1.             Янкевич В.С., Безрукова Н.Л. Стратегічний маркетинг в туризмі. – К: Видавнича фірма «Афіша», 2014 - 46с.